Coaching van verkopers en salesmanagers

Field-coaching: 4result heeft een ijzersterke reputatie in het begeleiden van verkopers op de baan. Op basis van vooraf besproken verkoopsnormen, wordt een kwalitatieve observatie gedaan van het verkoopgesprek . Onmiddellijk na elk gesprek wordt de verkoper bijgestuurd .Op het einde van de dag wordt een kwalitatief verbeteringsplan opgesteld dat samen met de verkoper en salesmanager wordt besproken. Onze methode leidt tot direct meetbare vooruitgang en grote tevredenheid bij zowel verkoper als manager.

Verschillende aanpakken zijn mogelijk
a. Fieldcoaching als opvolging van een gevolgde training
b. Permanente ondersteuning van het verkoopsteam, detachering van een sales coach voor langere termijn in uw organisatie.
c. Opzetten van een fieldcoaching structuur en methodiek in uw eigen organisatie zodat de fieldcoaching door de eigen salesmanagers en coachen kan gebeuren.

Desk-coaching: Desk-coaching vertrekt eerder vanuit de kwantitatieve cijfer gegevens die beschikbaar zijn in uw organisatie.
o Welke cijfers zijn beschikbaar, welke moet ik creëren?
o Hoe moeten we deze gegevens interpreteren
o Hoe stellen we een dashboard op om enerzijds mijn team en anderzijds elke verkoper individueel op te volgen
o Hoe pak i een desk – coaching gesprek aan?

Phone-coaching: Phone–coaching is een methode om je team dagelijks op afstand te motiveren.
o Waarom dagelijks contact houden?
o Wat kan wel per telefoon, wat kan niet per telefoon?
o Motivatoren gebruiken in Phone coaching
o Hoe gebruik je SMS en e-mail in je coaching aanpak?

Sales meetings: Sales–meetings kunnen motiverend zijn maar al even makkellijk demotiverend zijn ! Een sales-meeting mag nooit een doel op zich worden , het is een middel dat een doel moet helpen realiseren .
o 4Result kan salesmanagers helpen deze meetings te organiseren en structureren zodat meer resultaat wordt bekomen uit de geïnvesteerde tijd.